Anasayfa > SOSYAL MEDYA > social monitoring

social monitoring

https://i1.wp.com/www.ermanakdeniz.com/wp-content/uploads/2011/08/social_media1.jpg

Bir Social Media Monitoring Servisinde Olması Gerekenler

Kim, Nasıl Yapıyor?

Bu servisler, belirlenen anahtar kelimeleri mecralarda tarayarak yakalar. Bu anahtar kelimelerin geçtiği içerikleri listeler ve ayrıştırır. Önemli olan bunu sadece sosyal medyada değil tüm webde yapabilmesidir. Tek başına sosyal medya servislerini taramak markalar için dört dörtlük bir monitoring hizmetin alı koyacaktır. Unutmamak gerekir ki webde yazılı her şey sosyal medyaya karışabilir! Ayrıca sistemin spam filtresinin güçlü olması bu taramalarda çok önemli.

İyi bir monitoring servisinin taraması gereken başlıca web ağları:

Sosyal Ağlar (Facebook, Twitter, Linkedin, Friendfeed.. vb.)
Mikrobloglar
Bloglar
Haber siteleri
Forumlar
Sözlükler
Fotoğraf ve video siteleri

Bu servisler anlık olarak taranabilmelidir. Tarama işlemi gerçekleştikten sonra sırada taranan içeriklerin işlenmesi ve raporlanarak sunulabilmesidir.

Monitoring servislerinin gerçekleştirmesi gereken en önemli nokta ise tarama kabiliyetlerinin üst düzey raporlama becerisiylebirleşmesidir. Ancak bu sayede taranan içerikler marka veya ajanslar için anlamlı hale gelebilir.

İyi bir monitoring servisinde raporlama kırılımları ve raporlama ekranları aşağıdaki detay ve hassasiyette olmalıdır.

Raporlama:

Olumlu-olumsuz içerik
Demografik bilgiler
Görüntülenme/izlenme sayıları
Etkileşim oranı
Mecra bazlı konuşma sayısı
İçerik sitesinin Alexa değeri vb. kıstaslara göre detaylandırılır.

Raporlama Tipleri:

Anlık gelişmeler karsısında aksiyon almayı sağlayan uyarı sistemleri
Günlük-haftalık-aylık raporlar
Tek bir ekanda çoklu müşteri hesaplarını yönetebilme
Veri isleme ekranları
Online raporlama
E-posta bilgilendirme
Filtreleme

Genel olarak aşağıdaki filtrelemeler tercih edilen özelliklerdir:

Türkçe filtreleme
Segmente göre arama
Dakika aralığına göre arama
Kategoriye göre arama
Mecra değeri ölçümlemesi
Site içeriklerine göre arama
Marka ve rakip tanımlama

Filtreleme tarama işleminde büyük avantaj elde edilmesini sağlar. Özellikle zamandan tasarruf edilebilmesi için sizi en kısa sürede doğru kaynağa ulaştıracak monitoring servisleriyle çalışmak gerekir.

Social Media Monitoring (SMM) Servisleri ve Fiyatlandırma

Social media monitoring servislerini ücretli ve ücretsiz olarak bulmak mümkün ancak kişisel olarak kullanılabilecek servisler genellikle ücretsiz olarak sunulmakta. Şirketler için kurumsal bir hizmet alarak daha profesyonel bir yaklaşım ile sosyal medyayı takip etmek gerekiyor. Bu da daha detaylı ve anlamlandırılmış, yorumlamaya elverişli servislere ihtiyaç doğuruyor. Bu servisler de ücretli olarak yararlanmak mümkün.

kaynak :

Kategoriler:SOSYAL MEDYA
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: