Arjantinde İnternet Kullanımı

arjantin ve internet

Arjantin Genel Bilgi:

nüfusu 2011 rakamlarına göre yaklaşık 40 milyon

Güney Amerika Kıtası’nda yer alan bir ülkedir.

Resmi Dil : İspanyolca

İnternet ağı tüm dünyayı sardı

İnternet teknolojisinin günlük hayatın bir parçası olduğu dünyamızda en büyük problem bilgi teknolojilerine erişimde eşitsizlik.

Bilgi teknolojilerine erişimde eşitsizliğinin önlenmesi, iletişim dünyasının en büyük başarısı olarak adlandırılıyor. Arjantin, Portekiz ve Brezilya’ya eşitsizliğin ortadan kaldırılmsı için çeşitli uygulamalar yapılıyor.

Arjantin’de hükümet, halkın internet eşitliğini sağlayabilmek adına çalışmalar yürütüyor. Uzak bölgelerdeki okulların internet bağlantısını kuvvetlendiriyor. Artık internet erişimli okullardaki sanşlı çocuk ve öğretmenler yakın zamana kadar hayal bile edilemeyen yeni öğrenme metodlarıyla tanışıyor.

Arjantin’de her eve bir bilgisayar

Geçtiğimiz yıl Arjantin’de 1.8 million netbook, eğitim kurumlarında kullanılmak üzere üretildi. Bilgisayarların dağıtıldığı çoğu kişi yoksul bölgelerden seçildi ve onlar belki de hiç böylesi bir teknolojiyle tanışmayı hayal etmiyorlardı.

Bir bilgisayarın kullanımını öğrenmek eğlenceli olduğu kadar, ülkenin gelişimine de katkı sağlıyor. Tıpkı sınıflarda bilgisayarla eğitim gören çocuklar gibi, onlar sınıflarını başarıyla geçerlerse teknolojik ansiklopedilerinin gerçek sahipleri olacaklar.

Facebook Kullanımı :

Latin Amerika’da Sosyal Medyanın Yükselişi‘ni inceleyen comScore, Latin Amerika’nın en popüler sosyal ağlarını açıkladı.

comScore verilerine göre Filipinler‘de online nüfusun yüzde 93,5′i Facebook kullanıcısı. Filipinleri takip eden ülkemizde ise Facebook’un online nüfusa yaygınlığı yüzde 92,5 seviyesinde.

Türkiye’yi Şili, Arjantin ve Kolombiya gibi Latin Amerika ülkeleri takip ediyor.

Facebook, Latin Amerika’da da en fazla ziyaretçi çeken sosyal ağ. İkinci sırada Windows Live Profiles, 3. sırada Brezilya’nın öncülük ettiği Google’ın Orkut adlı sosyal ağı geliyor. İlk beşi tamamlayan sosyal ağlar Twitter ve Badoo.

 

 

Latin Amerika E-ticaret Pazarı:

Yüksek internet kullanım oranlarıyla kıtanın en güçlü ekonomisi Brezilya‘nın ipi göğüslediği Latin Amerika e-ticaret pazarında, Arjantin ve Meksika gibi diğer gelişmekte olan ülkelerin de katkısı mevcut.

2011 yılında gerçekleştirilen e-ticaret satışlarının %59′unu gerçekleştiren Brezilya, yazının başında bahsettiğimiz gibi pazar liderliğini elinde bulunduruyor. Yüzde 14.2′lik bir oranla hemen ikinci sırada gelen Karayipler’i ise Arjantin takip ediyor.

Latin Amerika e-ticaret pazarı neden bu kadar hızlı büyüyor? Bu yükseliş trendini belli başlı birkaç nedene bağlı:  Latin Amerika ülkelerinde özellikle son yıllarda bankamatik ve kredi kartı kullanımlarında ciddi bir artış söz konusu. Bu durum e-ticaret pazarına daha fazla alıcı gelmesine ön ayak oluyor.

Facebook, Orkut, Twitter gibi sosyal paylaşım sitelerini oldukça aktif kullanan bölge sakinleri; sosyal medya ve grup alışveriş sitelerindeki indirimler sayesinde internetten alışveriş yapma konusunda tetikleniyor. Yani, internet kullanıcılarını online alışverişe yönlendirmek isteyen pazarlamacılar için en efektif mecralar sosyal ağlar

Mobil cihazlara artan ilgi, e-ticareti de tetikliyor : Online  Latin Amerika’daki büyüyen e-ticaret rakamlarına, mobil cihazlara artan ilgi ışığında gelişen m-ticaret sektörü de sebep olarak gösterilebilir. Akıllı telefon ve tablet penetrasyonunun gelecekte e-ticaret için önemli bir platform haline gelebileceği hatta 2015 yılında Latin Amerika’da bu oranın % 50 seviyelerine ulaşabileceği belirtiliyor.

Latin Amerika’nın önde gelen e-ticaret pazarlarından biri : Arjantin :Bölgenin en düşük internet kullanım oranına sahip Arjantin’de kullanıcıların yalnızca %29.5′i internetten alışveriş yapmış. Bir önceki yıla göre yüzde 49.5 oranında bir artışla 2011 yılındaki toplam e-ticaret satışları 2.6 milyar dolara yükselten Arjantin’de bu rakamların yıl sonuna kadar 3.5 milyar dolara çıkması bekleniyor. Ortaya konulan rakamlar az gibi görünse de, büyüme oranları, ülkenin gelecekteki potansiyelini ortaya koymaya yetiyor. İnternetten sırasıyla en çok akıllı telefon, kadın giyim, otomobil aksesuarları, erkek giyim ve ev için dekoratif öğeler almayı tercih eden Arjantin’in, gelecekte Brezilya ile beraber Güney Amerika e-ticaret pazarını domine edecek ülkelerden biri olacağını öngörmek mümkün.
Comscore verileri :

Starbucks’ın Arjantin’de Yaşadığı Sosyal Medya Krizi

Küresel çapta sosyal medyayı en iyi kullanan markalardan biri olan Starbucks, Twitter üzerinden Arjantin kaynaklı bir krizle karşı karşıya kaldı. Arjantin’deki Twitter hesabından mesaj yayınlayan şirket, görünürde samimi bir hamle yapsa da bir bakıma uyuyan bir devi uyandırarak sosyal medyada günün alay konusu oldu.

Yaşanan krizin kökeninde, bugün öğle saatlerinde Twitter’daki Starbucks Coffee Ar hesabından Arjantinliler için gönderilen bir tweet yatıyor. Gönderdikleri tweette, geçici bir arz sorunu nedeniyle Arjantin’deki Starbucks dükkanlarında orijinal baskılı bardaklar yerine yerel üretim bardak ve karton koruyucuların kullanmak zorunda kaldıklarını belirten ve bunun için müşterilerinden özür dileyen şirket yetkilileri, yaptıkları bilgilendirme nedeniyle övgü beklerken büyük bir tepkiyle karşılaştı.

Mesajla birlikte Starbucks’ın bardaklarını yurtdışından ithal ettiği ortaya çıkarken, yerel üretim bardakların kullanılması nedeniyle Arjantinlilerden özür dilenmesi, haliyle ülkede birçok vatandaşı kızdırdı. Starbucks’ın yerel ürünler kullandığı için müşterilerinden özür dilemesi sonucunda birkaç saat içinde Twitter’da yayılan olay büyüyerek bir sosyal medya krizine dönüştü.

#pedimosdisculpas hashtagiyle trending topic olan özür mesajının, şirketin uluslararası imajını ne kadar etkilediğini kestirmek şimdilik güç.

Gelen tepkilerin ardından şirketin Arjantin’deki resmi Facebook sayfası üzerinden bir özür mesajı daha yayınladı.

Kaynak :

http://eticaretmag.com/latin-amerika-e-ticaret-pazarinda-neler-oluyor/

http://tr.euronews.com/2012/01/13/internet-agi-tum-dunyayi-sardi/

http://www.comscore.com/

http://www.webrazzi.com/2011/09/22/facebook-turkiye-populer/
http://tr.wikipedia.org
http://sosyalmedya.co/starbucks-sosyal-medya-krizi/

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: