PINTEREST

“iğneleme: Bunlar benim en sevdiğim şeylerden birkaçı”

pining an interest …

interest : ilgi

pin: işaretlemek

interestlerini pinlemek🙂

Twitter, Facebook ve Tumblr’ın ardından bu alanın en gözdelerinden biri : Pinterest.

Pinterest kullanıcıları, ilgi alanlarına ve zevklerine göre tematik panolar oluşturuyor ve beğendikleri fotoğrafları bunların üzerlerine “raptiyeliyor”.

Ortak ilgi alanlarına sahip Pinterestciler birbirlerini takip etmek suretiyle kendilerine hitap eden şeylere ulaşabiliyorlar, bunları paylaşabiliyorlar.

Pinterest çok genç bir site. 2010’un başlarında kurulduktan sonra gerçek anlamda fark edilmesi geçtiğimiz yılın ortalarını buldu.

Ocak ayında, 10 milyon kullanıcıyla en hızlı büyüyen site olma rekorunu kırdı.

Kullanıcıların yüzde 87’sini kadınlar oluşturduğu için moda, dekorasyon, evlilik ve tasarım gibi panoların sayısı oldukça fazla.

Pinterest te 15 popüler pin http://mashable.com/2012/05/17/pinterest-120-million/#464031-Hands

HERŞEY NASIL BAŞLADI :

*Pinterest ilk kurucuları tarafından 2009 yılı Aralık ayında kavramsallaştırılmıştır. ilk prototip Mart 2010 yılında başlatıldı.
*(Ben Silbermann , Evan Sharp ve Paul Sciarra.)
*Silbermann o zamanlar Cold Brew Labs’te çalışıyordu ve oraya aslında iPhone için ilk kadın modası katalogu olacak Tote adında bir ürünü tanıtmak için gelmişti. Silbermann Tote yazılımı sayesinde müşteri davranışlarını takip etme fırsatı bulmuş: “Eklenti o sırada kullanılıyordu, Silbermann da kadınların eve döndüklerinde tek bakmak için bazı kıyafetleri etiketlediğini ve arkadaşlarıyla paylaştığını fark etmiş. Yani kadınların beğenilerini paylaştığını anlamış.”
*
*Silbermann’ın bu gözlemi onu Tote üyelerinin seçtikleri ürünleri organize edebilecek başka bir araç yapmaya itmiş. “Bu araç kullanışlıydı ve Pinterest’in temelini oluşturuyordu. Ama Tote’da pano ve iğneleme özellikleri yoktu.”
*
*Panoya iğneleme fikri : Silbermann, müşterilerin daha doğrusu kadınların satın aldıkları her şeyin düzenli bir halde görmeye ihtiyacı olduğunu fark etti. Bu da bir pano ihtiyacını ortaya çıkardı.

Pinterest öncesinde, Silbermann, Google da çalıştı. Daha sonra kolej arkadaşı Paul Sciarra ile iPhone  uygulamaları tasarlamaya başladı.

——————————————————————————————————————————————————–
PINTEREST İLE NELER YAPILABİLİR

*
*
*
*örnek pinterestler
——————————————————————————————————————————————————–
*Ocak 2012 yılında, comScore verilerine göre :
*Pinterest:  10 milyon tekil ziyaretçi ile tarihin en hızlı yükselişe geçen ve belli bir sürede 10 milyonu aşan tekil kullanıcı sayısına ulaştı.
*Bu sayı :  11,7 milyon tekil kullanıcı sayısıdır.
*Social Media : Google+ ,Klout ,Pinterest ,Quora  , Storify
*
*2012 Webby Ödülleri , Pinterest iyi sosyal medya uygulaması ve en iyi işleyen görsel tasarımı için insanların sesi ödülünü kazandı
*
*Ticaret
*Moda e-ticaret sitesi gibi markalar sanal mağaza olarak Pinteresti kullandı. Buna en güzel örnek :  Boticca  https://pinterest.com/search/?q=Boticca
* Pinterest dan gelen kullanıcılar 180 $
*Facebook’tan gelen kullanıcılar 85 $ harcadı.
*Column Five’ın tarafından yayınlanan infografiğe göre :
*Kullanıcılar ayda ortalama 98 dakikalarını sitede geçiriyorlar. Bu sayı Tumblr’da 2.5 saate, Facebook’ta ise 7 saate çıkıyor.
*Site Eylül 2011’den bu yana, aylık ziyaretçi sayısını %866 arttırdı. Sadece Aralık ayında %53 büyüme kaydetti.
*
*Pinterest’i bu kadar cazip kılan şey ne?
*Pinterest’in basit ve estetik dizaynı, içeriklerin kolay ulaşılabilir ve yönetilebilir olması kullanıcılara cazip geliyor.
* Sitenin büyük çoğunluğunu resimler oluşturuyor. Yorumlar ve repin butonların görseller etrafında akıllıca ve göz zevkini bozmayacak şekilde yerleştirilmiş olması Pinterest dizaynını çekici yapan detaylar arasında.
*Pinterest’in internet bağımlılarını çeken bir yönü ise; görsel ve içerik arayışı içinde olan kullanıcılara kolaylık sağlayan bir site içi arama motoruna sahip olması.
*Facebook ve Twitter dışında yeni mecralar arayan internet kullanıcıları için bir sığınak olan Pinterest diğer sosyal ağlardan daha resmi ve mesafeli bir yapıya sahip.
*Ama bunların yanında Pinterest’i insanlar için vazgeçilmez kılan ve bağımlı olmaya sürükleyen şey; daha fazla kreatif olma çabası ve ‘yeni şeyler yapabilirim’ düşüncesi.
*
*Pin This” tuşunun, Pinterest’in büyümesi açısından bir evrim niteliği taşıdığı belirtiliyor.
*Dijital pazarlama ajansı Tamba’nın infografiğine göre, Pinterest’in erkek kullanıcı kitlesi artış gösteriyor ve kullanıcıların genelini 25 – 54 yaş arası oluşturuyor.
*Paylaşıma dayalı bir modele sahip olan Pinterest’i  ‘Pin It’ düğmesinin ayakta tuttuğunu söyleyebiliriz.
——————————————————————————————————————————————————–
PINTERESTTE FARKEDİLİR OLUN

pinterest video

*Pinlerinize Bağlantı Ekleyin
*Her zaman, eklediğiniz pinlerinize ziyaretçi sağlayacak websitenize geri bağlantılar (backlink) ekleyin. Bu backlinkleri takip ederek yukarıda da belirttiğimiz gibi Pinterest’ten websitenize olan akışı analiz edebilir ve böylece Pinterest’i kullandığınız diğer pazarlama kanalları ile karşılaştırabilirsiniz. Bu konuda çok basit ama etkili şöyle bir taktik işe yarayabilir. Belli bir sayfaya bağlantı yapan sadece bir pin eklemek yerine, birçok pini aynı tek bir sayfaya backlink yapmak üzere ekleyebilirsiniz. Yapılan incelemelerde tek bir pinden gelen ziyaretçi sayısı çok az olmasına rağmen, birçok pinin birleşiminden meydana gelen trafiğin önemli oranda ziyaretçi sağladığı ortaya çıkmıştır.
*Video Galeri Oluşturun
*Pinterest sadece resim ile sınırlı değil… video eklemenize de izin veriyor. Dolayısıyla bu özelliği değerlendirip ürünlerinizle ilgili videoları topladığınız bir veya birkaç pano oluşturabilirsiniz. Örneğin yöneticilerinizin belli konferanslarda yaptığı konuşmaların toplandığı panolar ilgi çekebilir.
*Pinterest sayfasının üst kısmında bulunan araç çubuğunda video için ayrı bir yer ayırmıştır. Dolayısıyla bu bölüm vasıtasıyla daha fazla kitleye ulaşabilir ve videonuz ile müşterilerinizle iletişimi arttırabilir/onları yönlendirebilirsiniz.
*Hashtag Kullanın
*Aynı Twitter ve Google+’da olduğu gibi Pinterest de hashtag kullanımını desteklemektedir. Kullanıcılar pinlerinizi etiketlemek ve daha kolay bulunabilir yapmak için hashtaglar kullanmaktadır. Yeni bir ürün piyasaya sürüyor veya yeni bir kampanya mı başlatıyorsunuz? İlgili bir pano oluşturun ve maksimum fayda için Twitter ve Google+’da kullandığınız hashtag ile etiketleyin.
*Çalışanlarınıza ve Faaliyetlerinize İlişkin Panolar Oluşturun
*Müşteri ile şirket arasında bir güven ortamı oluşturmak açısından şirket çalışanlarının ofisteki fotoğrafları gibi günlük hayata ilişkin görsellerin oldukça etkili olduğu bilinmektedir. Bunun yanında yıl boyunca düzenlediğiniz aktivitelerle ilgili resim ve videoları pinleyerek, ilgi çekebilir veya sonraki aktivitelerinize katılımı arttırabilirsiniz. Böyle durumlarda sahne arkası/hazırlık aşamasını gösteren resim ve videolar da eklenerek dikkat çekilebilir.
PINTERESTİN MARKALAR İÇİN ÖNEMİ
*Görselliğin önemini arttırdığı günümüzde, Pinterest ile görsel içerik pazarlama stratejisi daha kolay bir şekilde şekillendirilebiliyor. Eğer bir konuda konuşulmasını istiyorsanız, bunu yapmanın en etkin yolu faaliyet gösterdiğiniz sektör ile alakalı bir panel oluşturmak ve görsel listeler yaratmak.
*
*Yapılan araştırmalara göre Pinterest’in kullanıcılara Twitter’a oranla üç kat daha fazla ilgi çekici geldiği ortaya çıktı. Ayrıca Pinterest’in Kasım 2011’den beri tekil kullanıcı sayısı %300’lere varan oranla artarak 20 milyon sınırına dayanması, bu sosyal ağın hızla geliştiğini gösteren en önemli veri.
*Her ne kadar ülkemizde diğer ağlara oranla çok kullanılmasa da, Pinterest Amerika’da Google+ ve LinkedIn’den daha fazla kullanılan bir sosyal ağ haline geldi.
*
*Günden güne yaygınlaşmasıyla ülkemizde de Facebook ve Twitter’dan sonra en çok ziyaret alan üçüncü sosyal paylaşım platformu haline geleceği tahmin ediliyor.
*
*Pinterest’in bir resim sergileme alanı olduğunu ve kullanıcılarının sadece yüzde 20’sinin erkek olduğunu düşünürsek, daha çok bayanlara yönelik ürün sunan markaların Pinterest yoluyla bir farkındalık yaratması ve yeni ürünleri sergilemesi çok daha verimli olacaktır.
*
*Pinterest’in tek ekranda aynı anda 100 resim gösterebilme özelliği markaların ürün genişliği ne olursa olsun sergileyebilme imkanına sahip olmalarını beraberinde getiriyor.
*
*Ayrıca Pinterest dışında herhangi bir sitede gördüğünüz bir resmi, internet tarayıcınıza önceden kuracağınız Pinterest eklentisiyle profilinizin ana ekranına kolayca ekleyebiliyorsunuz.
*Dolayısıyla potansiyel ve mevcut müşterilerinizin dikkatini çekmek için hem çok çaba sarf etmiyorsunuz hem de müşterilerinizce kolay bir şekilde resimlerinizin taranmasını sağlayabiliyorsunuz.
*
*Entrepreneur dergisinde Pinterest’in en çok ürün odaklı şirketlerce kullanıldığı vurgulanmış. Bundan 10 yıl önce bir firmanın ürününü geniş kitlelere ücretsiz bir şekilde görsel olarak sergileyemediğini, bunun en önemli yollarının görsel medya kanalları olduğunu ve reklam maliyetlerinin yüksek olduğunu düşünürsek, Pinterest’in ne kadar güçlü bir mecra olduğunu ve daha da güçleneceğini anlayabiliriz.
Pinterest’inPinThis” Düğmesi 6 Ayda %637 Büyüme Gösterdi

*Şubat ayından itibaren, Facebook’un “like” tuşu %34 büyüme göstermesi, her ne kadar iyi bir büyüme olarak görülse de, bu oran Facebook’un Google+, AddThis, Twitter, StumbleUpon veLinkedIn’in gerisinde kalmasına engel olmadı.
*Fakat tüm bu sosyal ağların yanı sıra, beklenenden çok daha büyük bir yükselme gösteren Pinterest’in “Pin This” tuşu, %637’lik oranıyla listenin zirvesine oturdu.Evidon’un aralık ayından önceki küresel takipçi raporundan elde edilen bilgilere göre, Pinterest’in başarısı bir yana, Google Plus’ın “+1” tuşu ve Facebook’un “like” tuşu zirveye oynarken, Twitter’ın “tweet” tuşu ise üçüncü sırada kendine yer edecek gibi görünüyor.Bu rakamlar paylaşım düğmelerin sosyal ağların dışındaki web sitelerde kullanımına ait.

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: