Pinterest ile Pazarlama

Aynı Facebook, Twitter ve diğer sosyal medya araçları gibi, Pinterest ile Pazarlama da müşteri sayınızı artırmanıza büyük katkı sağlayacaktır. Pinterest işletmenizi yeni müşterilere tanıtabileceğiniz birçok özelliği barındırıyor. Burada amaç markanızı tanıtmak, websitenize ziyaretçi almak ve bu yeni ziyaretçileri para kazanabilceğiniz araçlara dönüştürmektir. Şimdi bu maksatla Pinterest’i nasıl kullanabilceğimize bakalım.

Görsel İçerik

Bildiğimiz gibi Pinterest görselliğin ön plana çıktığı bir sosyal medya platformu. Bu nedenle işletmenize ait en iyi görsel temaları gösterecek şekilde panolar ‘pinboard) oluşturmanız önemlidir. Halihazırda bir çok büyük marka online görsel içeriğin gücünün farkına varmış ve okuyucunun duygularına hitap edecek resim ve videoları kullanmaya başlamıştır. Instagram, örneğin, bu düşünceye ön ayak olmuş ve işletmelerin fotoğrafları pazarlama aracı olarak en iyi şekilde kullanmalarına katkı sağlamıştır.

musteri panosu

İşletmelerin Pinterest’i kullanmaya başlarken karşılaşabilecekleri en önemli sıkıntı görsel içerik azlığı veya yetersizliği olacaktır. İşte yayınlayabileceğiniz görsel içerik fikirleri:

Halihazırda Elinizde Olan Görseller

İşletmeniz içinde şimdiye kadar çekilmiş fotoğraflar vardır. Bunları bir panoda birleştirebilirsiniz. Örneğin “Yönetimimiz” gibi…

Blog Yazılarınızda İddialı Görseller

Pinterest’te yayınlanabileceğiniz düşünerek blog yazılarınızda yazının konusuyla ilgili güzel grafik, resim ve videolara yer verin.

İnfografikler & Bilgi Şemaları

İnfografikler artık her yerde ve Pinterest’te de baya ilgi çekiyor. Eğer istatistiksel verilerin önemli olduğu bir endüstride bulunuyorsanız, bu verileri infografiklerle görselleştirmeyi ihmal etmeyin. Excel’de yapacağınız şemalar bile yeterli olabilir.

Kitap ve E-Kitap Kapakları

Eğer işletmeniz veya firmanız tarafından yayınlanmış kitaplar varsa bunların kapakları da Pinterest’teki temsilinizi ve pazarlamanızı kuvvetlendirecektir.

Müşteri Fotoğrafları

Yeni müşterilerde olumlu bir intiba bırakmak için mutlu müşteri fotoğrafları kullanmak çoğu zaman  iyi bir tekniktir. Bu yüzden sizden memnun müşterilerinizden onların fotoğraflarını kullanmak için izin isteyin veya onları kendi fotoğraflarını size göndermeye teşvik edin ve bunları bir Pinterest panosunda sergileyin.

Kullanıcı Katkılı Panolar

Pinterest diğer kullanıcıların da sizin panolarınıza katkıda bulunmasına olanak sağlar. Bunu özelliği panoyu oluştururken veya pano ayarlarından aktive edebilirsiniz. Diğer kullanıcıların kendi pinleri ile sizin panolarınıza eklemesine izin vererek, müşteri potansiyelinizi artırmak adına kendi pazarlamanız açısından güzel bir fırsat oluşturursunuz. Bunun için bazı sadık/önemli müşterilerinizi seçin ve onların pinlerini ön plana çıkardığınız panolar oluşturun. (Örneğin Müşteri/Fan Panosu vb.) Daha sonra bu kişilere kendi hayat tarzları ile sizin markanızı birleştirdikleri fotoğrafları bu panolara eklemelerini isteyin veya onları teşvik edin. Bu markanıza çok büyük katkı sağlayacaktır.

EN GÜZEL PANO KİMİN?

Yarışmalar her zaman ilgi çekici olmuştur. Pinterest’i de pazarlamanıza bu şekilde katkı sağlamak için kullanabilirsiniz. Bazı büyük markalar halihazırda bunu uygulamaya koyulmuş durumdalar. Bu şekilde bir yarışma düzenlemeden önce bir sıkıntıyla karşılaşmamak için Pinterest Kullanım Sözleşmesini okumanızı tavsiye ederiz.

en güzel pano

“En güzel pano kimin?” yarışmasını şu şekilde düzenleyebilirsiniz. Müşterilerinize kendi Pinterest hesaplarında sizin markanıza, ürünlerinize veya hizmetinize ilişkin panolar oluşturmalarını isteyip, verilen süre sonunda bu panoları değerlendirerek yarışmanın galibini açıklayabilirsiniz.

Websitenize “PIN IT” Butonu Ekleyin

Websitenizi ziyaret eden müşterileriniz için pinning işlemini kolaylaştırmak için Pin It butonu ekleyin. Aynı diğer sosyal medya araçları gibi bu da yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

 

Pinlerinizin Analizini Yapın

Sonuçta, Pinterest ile pazarlamada nihai hedefimiz ne kadar yeni ziyaretçi aldığımız ve bunların kaçını müşteriye çevirebildiğimiz olduğuna göre, şu sorunu cevabını aramamız gerekiyor. Pinterest’e resim ve videolar eklemeye başladıktan sonra, websitemize gelen ziyaretçi sayısı nasıl değişiyor? Diğerlerine göre daha fazla ziyaretçi yollayan belirli bir resim veya video var mı? Analiz araçlarınızı kullanarak hangi resmin işe yaradığını belirlemeniz faydalı olacaktır.

lead analizi

Müşterilerinizin Analizini Yapın

Pinterest’i müşteri profilinizin ilgi alanlarını ve ihtiyaçlarını belirlemek için bir araç olarak kullanabilirsiniz. Takipçilerinizin (potansiyel müşteri) panalorını (pinboard) inceleyerek bu konuda fikir edinebilirsiniz.

Pinterest’te Sektörünüzün Lideri Olun

Belli konularda veya sektörünüzle ilgili konulardaki pinler için ilk akla gelen pinterest hesabı olmak size büyük avantaj sağlayacaktır. Örneğin Pinterestürk pinterest konusunda bir blog ve bu konuda güzel pinler yayınlamaya çalışmalı. Siz eğer bir mobilya firmasıysanız bu konuda dikkat çekici panolar hazırlayarak sektörünüzün Pinterest’teki lideri olmaya çalışabilirsiniz.

Pinlerinize Bağlantı Ekleyin

Her zaman, eklediğiniz pinlerinize ziyaretçi sağlayacak websitenize geri bağlantılar (backlink) ekleyin. Bu backlinkleri takip ederek yukarıda da belirttiğimiz gibi Pinterest’ten websitenize olan akışı analiz edebilir ve böylece Pinterest’i kullandığınız diğer pazarlama kanalları ile karşılaştırabilirsiniz. Bu konuda çok basit ama etkili şöyle bir taktik işe yarayabilir. Belli bir sayfaya bağlantı yapan sadece bir pin eklemek yerine, birçok pini aynı tek bir sayfaya backlink yapmak üzere ekleyebilirsiniz. Yapılan incelemelerde tek bir pinden gelen ziyaretçi sayısı çok az olmasına rağmen, birçok pinin birleşiminden meydana gelen trafiğin önemli oranda ziyaretçi sağladığı ortaya çıkmıştır.

Video Galeri Oluşturun

Pinterest sadece resim ile sınırlı değil… video eklemenize de izin veriyor. Dolayısıyla bu özelliği değerlendirip ürünlerinizle ilgili videoları topladığınız bir veya birkaç pano oluşturabilirsiniz. Örneğin yöneticilerinizin belli konferanslarda yaptığı konuşmaların toplandığı panolar ilgi çekebilir.

pinterest video

Pinterest sayfasının üst kısmında bulunan araç çubuğunda video için ayrı bir yer ayırmıştır. Dolayısıyla bu bölüm vasıtasıyla daha fazla kitleye ulaşabilir ve videonuz ile müşterilerinizle iletişimi arttırabilir/onları yönlendirebilirsiniz.

Hashtag Kullanın

Aynı Twitter ve Google+’da olduğu gibi Pinterest de hashtag kullanımını desteklemektedir. Kullanıcılar pinlerinizi etiketlemek ve daha kolay bulunabilir yapmak için hashtaglar kullanmaktadır. Yeni bir ürün piyasaya sürüyor veya yeni bir kampanya mı başlatıyorsunuz? İlgili bir pano oluşturun ve maksimum fayda için Twitter ve Google+’da kullandığınız hashtag ile etiketleyin.

Çalışanlarınıza ve Faaliyetlerinize İlişkin Panolar Oluşturun

Müşteri ile şirket arasında bir güven ortamı oluşturmak açısından şirket çalışanlarının ofisteki fotoğrafları gibi günlük hayata ilişkin görsellerin oldukça etkili olduğu bilinmektedir. Bunun yanında yıl boyunca düzenlediğiniz aktivitelerle ilgili resim ve videoları pinleyerek, ilgi çekebilir veya sonraki aktivitelerinize katılımı arttırabilirsiniz. Böyle durumlarda sahne arkası/hazırlık aşamasını gösteren resim ve videolar da eklenerek dikkat çekilebilir.

Evet Pinterest ile Pazarlama konulu iki yazıdan oluşan serimizde yeni ve güçlü bir sosyal medya aracı olarak hayatımıza giren Pinterest’i pazarlama maksadıyla nasıl kullanabileceğimize ilişkin akla gelen fikirleri incelemeye çalıştık. Umarız faydalananlar olur. Bunlara ilave fikirleri olanlar paylaşarak katkıda bulunurlarsa seviniriz.

 

kaynak : http://pinteresturk.com/pinterest-ile-pazarlama/

http://pinteresturk.com/pinterest-ile-pazarlama-2/

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: